‘Ik kom uit een ondernemende familie, waardoor ik geleerd heb wat het is om aan te pakken.
Van jongs af aan had ik de droom om zelf een bedrijf van betekenis neer te zetten. Het moest een begrip in de markt gaan worden. Met een lading die past bij mijn wijze van denken en doen en waar ook (vak)mensen met heel veel plezier zouden werken.
In de beginjaren van mijn bedrijf Roosen Tuintechniek had ik al datzelfde gevoel. Affiniteit met techniek, maar vooral met dienstbaar zijn en mensen helpen en ervoor zorgen dat zij helemaal tevreden zijn met het geleverde product. Of dat nu fysiek tastbaar en/of pure beleving is.
Inmiddels zijn we al vele jaren actief in de markt met een drietal bedrijven die ook absoluut het technische in zich hebben, maar dan op het gebied van
luxe zwembaden. Daar ligt mijn echte passie.’
Echte transparantie
‘Wij zijn gesteld op transparantie. Dat houden we graag zo, vanaf het eerste contactmoment tot en met de oplevering van de producten die we creëren. Natuurlijk is het goed met elkaar communiceren zo’n beetje het belangrijkst. Dat proberen wij dagelijks waar te maken: helder zijn in wat je gaat doen en uiteindelijk ook het gewenste droomproduct leveren.
Intuïtief vullen onze mensen dat in de dagelijkse praktijk goed in. Daar ben ik best wel trots op.’
Hart voor de zaak
‘Ik ben me ervan bewust dat ik heel goed kan leunen op mijn medewerkers. Stuk voor stuk vakmensen met hart voor de zaak. Ze beschikken allemaal over het gewenste technische inzicht, hebben gevoel voor detail en zijn klantgericht in optima forma. De meeste medewerkers hebben dezelfde ‘drive’ als ik en daarom is het prettig samenwerken. Ikzelf richt me tegenwoordig op de structuur en organisatie. En natuurlijk het klantcontact. Bij dit alles staat de drang naar kwaliteit en duurzaamheid voorop.’
We doen het samen
‘Het ‘Over ons’ heeft ook werkelijk betekenis, juist omdat ik me heel goed realiseer dat we het met z’n allen als team doen, ondanks dat we daarin ook kwetsbaar zijn. Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat zijn. Dat klinkt misschien obligaat, maar daar draait het voor ons werkelijk om: dat onze klanten elke dag weer zorgeloos kunnen genieten van hun zwembad. In feite is dat ook een droom die werkelijkheid is geworden. En als onze klanten die
waardering uitspreken dan voelen we ons helemaal in ons element. Daar doen we het voor.’